Tips Melupakan Bekas Kekasih

break_up_love_spells2

Putus cinta memang menyakitkan..Siapa yang pernah mengalaminya tahulah bagaimana rasanya(eh macam ada pengalaman je)..Biasanya pada beberapa minggu pertama,bayangan X anda pasti menghantui hidup..Asyik teringatkan dia je..Orang kata makan pun tak kenyang(tapi 2 pinggan juga),mandi tak basah(dia mandi macam bujang lapok kot) dan tidur pun tak lena…Kesian oooo bila tengok orang frust bercinta ni tapi kadang-kadang menyampah pun ada tengok sebab bila jumpa asyik masam je muka hehhe..ok saya nak kongsikan tips bagaimana cara nak mengenyahkannya si X anda dari hidup mahupun fikiran Anda?

Berikut tips-tipsnya!

1.Jangan Lagi Hubungi Bekas Kekasih Anda

Setelah Anda berdua sepakat untuk berpisah,maka jangan lagi menghubunginya.. Jangan cuba-cuba nak sms atau cuba-cuba nak menekan nombor telefonanya atau menulis e-mail kepadanya atau kirimkan CD untuknya atau tujukan lagu untuknya melalui radio jika anda tidak mahu menjadi semakin “gila” dan sulit melupakan si dia..Jika anda masih menghubungi si dia,maka dia akan tahu yang anda masih lagi ada hati dengannya dan mungkin sahaja dia tidak memperdulikan anda lantas anda juga yang akan sakit hati dan kecewa..Jadi daripada hati anda bertambah terluka lebih baik jangan mengambil tindakan apapun untuk menghubunginya.

2.Luahkan Segala Isi Hati Anda

Sediakan sehelai kertas atau beberapa helaian kertas kosong dan tuliskan apa sahaja yang ingin anda tulis.Mungkin anda hendak tulis bahawa Anda membencinya atau mencintainya,tulis sahaja segala yang ada di hati anda! Setelah itu buang atau bakar kertas tersebut.Jangan sesekali mengirimkan kepada si dia.Nanti anda akan menyesal karana mungkin dia akan menunjukan kertas tersebut kepada teman-temannya atau kekasihnya yang baru..tak pasal-pasal anda jadi bahan lucu mereka.Mungkin juga anda boleh luahkan perasan sedih dan kecewa anda kepada seseorang yang boleh dipercayaai dan rapat dengan anda..Jangan kongsikan masalah anda itu dengan semua orang..

3.Mengadu kepada Allah

Jika anda seorang muslim sebaik-baik tempat untuk anda mengadu masalah adalah kepada Allah..Oleh itu sebelum anda meluahkan rasa hati anda di atas kertas atau dengan manusia,mengadulah dulu kepada Tuhan manusia..DIAlah yang menciptakan manusia dengan fitrah ingin mencintai dan dicintai..DIAlah yang menciptakan manusia dengan fitrah hidup perpasang-pasangan…Dialah yang telah menentukan jodoh manusia sejak manusia di alam azali lagi..Oleh itu berwuduklah dan kemudian lakukan solat istikharah,mohon petunjuk Allah adakah bekas kekasih anda itu memang diciptakan buat anda atau ada insan lain yang telah Allah ciptakan buat anda..Berdoalah bersungguh-sungguh
“Ya Allah jika si dia(sebut nama x)adalah jodohku maka perbaikilah kembali hubungan kami dan permudahkanlah jodoh kami..Tapi jika dia bukan jodohku maka tawarkanlah hatiku ini dari menyintainya dan palingkanlah hatiku ini dari mengingatinya”

4.Sudah Berakhir

Sangat penting untuk menekankan di hati dan fikiran anda bahawa hubungan anda berdua sudah berakhir.Jika fikiran anda masih terbayangkan si dia dan masih berharap si dia akan kembali kepada anda,cuba ucapkan kalimat ini “Aku tak cinta lagi engkau” atau “nyah engkau dari fikiranku,kita tak akan bersama lagi” atau” engkau bukan jodoh aku” kemudian setkan di kepala anda dengan apa yang anda lafazkan.Ini juga sebgaai simbolik yang anda redho dengan ketentuan takdir..

4.Berhenti Dari Menyebut Nama Bekas Kekasih

Anda sudah berusaha untuk melupakan X anda tapi dalam masa yang sama masih menyebut-nyebut namanya..Ini akan menyebabkan anda akan kembali terbayangkan si dia dan teringat kembali nostalgia ketika bersama dengannya..Oleh itu jangan lagi sebut-sebut nama Bekas kekasih anda itu..

5.Padamkan segala kenangan

Anda perlu buang\delete semua gambar-gambar,sms,surat dan e-mail si dia..Hadiah yang pernah diberi seperti baju sebaiknya jangan dibuang..Benda elok lagikan..tak baik buang rezeki tapi kalau kerana itu akan menjadikan anda akan teringatkan kepada si dia,maka eloklah buang..

break_up_love_spells

6.Jangan Minta Kembali Barang Anda

Walaupun Anda pernah memberikan cincin berlian ataupun barang berharga lain kepadanya,relakan saja.Rasa sakit Anda hanya akan bertambah lagi jika anda bertemu lagi dengan si dia hanya untuk mendapatkan kembali barang-barang anda.Lebih baik pertahankan harga diri anda daripada digadaikan hanya untuk benda-benda yang sifatnya hanya lahiriah saja..

Elakkan Dari Menyendiri

7.Jangan kurung diri anda dalam rumah atau di bilik kerana bila anda berseorangan,ini akan menyebabkan anda akan sentiasa teringatkan si dia..Sibukkan diri anda dengan apa-apa kerja dan banyakkan bersama dengan keluarga atau rakan-rakan..Kalau ada anak-anak saudara atau adik yang masih kecil,bermain dan berguraulah dengan mereka..Gelagat telatah mereka sedikit sebanyak pasti mneghiburkan hati anda yang sedang berduka..

8.Cari Pengganti

cubalah berkawan dengan wanita lain..I.Allah dengan ini anda dapat melupakan si dia..Mulakan dengan mengenal hati budi masing-masing seperti di awal perkenalan anda dengan bekas kekasih anda..Pasang niat tujuan berkawan adalah untuk menjadikannya sebagai calon isteri..Tapi ingat jaga batasan pergaulan anda dengannya..Dalam tempoh perkenalan,jika anda dapat merasakan yang dia tidak sesuai dengan anda maka jangan sesekali beri harapan kepadanya..nanti dia pula yang meroyan hehehe.

 

 

search terms:
Bekas kekasih,tips kembali pada bekas kekasih,luahan hati untuk bekas kekasih,luahan kepada bekas kekasih,luahan untuk kekasih kembali,masih berharap pada bekas kekasih,masih terbayang wajah bekas kekasih,melupakan bekas kekasih,perlu buang gambar bekas teman lelaki,tips bekas kekasih,tips untuk bekas kekasih kembali,luahan hati bekas kekasih,Luah isi hati dalam kertas,bekas kekasih akan kembali,bekas kekasih masih nak tahu pasal kita,berharap jodoh dengan bekas kekasih,cara solat istikharah mohon petunjuk jodoh,cara untuk elakkan menghubungi bekas kekasih,cara untuk melupakan sebut nama bekas kekasih,hubungi bekas kekasih,imej mata bayangan bekas kekasih,kalau dia jodoh kamu pasti dia akan kembali,kekasih,tulis jodoh anda di kertas

Apa Komen Anda

0 comments… add one

Leave a Comment