Tips Agar Anak-Anak Solat Tanpa Disuruh

solat

MACAM MANA NAK BUAT ANAK ANDA SOLAT TANPA PERLU DISURUH….DIBEBEL…DAN DIPUKUL?

Anak perempuan saya umur 13 tahun dan sangat ‘liat’ nak solat.

Satu hari, terlintas di hati nak pantau anak saya solat.

Boleh dia hampar sejadah atas lantai je.. tapi tak solat.

Bila saya tanya dah solat ke belum, katanya ‘dah’.

Saya rasa sangat marah… dah la tak solat…menipu pulak…

Disebabkan perasaan marah, saya pukul anak saya….

Maasyaa Allah, saya tahu saya dah buat silap.

Saya menangis dan saya mohon ampun pada Allah.

Saya dah pukul anak saya, saya dah bebel-bebel, saya dah bagi warning… tapi anak saya tetap tak berubah… susah dan liat nak solat..

Pada suatu hari,ada kawan bagitau saya satu cerita.

Dia ada pergi ke rumah salah seorang kawan lamanya.

Kawannya tu tak la kuat agama sangat,tapi bila azan berkumandang,anak-anaknya terus bergegas bangun untuk solat.

Tak perlu disuruh….

Kawan saya ni tanya la macam mana nak buat anak-anaknya solat tanpa perlu disuruh..

Beliau berkata, “sebelum saya berkahwin saya baca doa ni dan saya masih amalkan sampai sekarang”

Sejak dari hari tu, saya tak putus-putus baca doa ni.

Saya baca dalam sujud..setiap kali solat dan bila-bila je… doa.. doa.. dan doa….

Alhamdulillah, sejak mengamalkan doa ni, anak perempuan saya yang dulu liat solat dah mula berubah…

solat tak perlu disuruh dah…solat Subuh pun boleh bangun sendiri, tak payah saya kejutkan.

Dan Alhamdulillah, adik beradik yang lain pun semuanya ikut kakak dioarang.. solat tanpa perlu disuruh..

Doanya adalah dalam Surah Ibrahim ayat 40

Dan Doa adalah …

رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاء

“Rabbij ‘al nii muqiimas solaati, wa min zurriyyatii, rabbanaa wataqobbal Du’aa’…..

[14:40] “Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikianlah juga zuriat keturunanku.

Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku”

InsyaAllah… Jom Amal….semoga anak2 kita semua rajin mendirikan solat bersama….aamiinn..

Via: Ustaz Nasir

search terms:
doa supaya anak solat,doa anak rajin solat,doa anak solat,doa supaya rajin solat,doa untuk anak rajin solat,doa untuk anak mudah solat,doa mudah solat,doa untuk mudah solat,doa supaya anak rajin solat,doa untuk anak solat,doa agar anak rajin sholat tanpa disuruh,doa untuk anak bersolat,anak tidak solat,Anak susah solat,bagsimana nak suruh anak rajin solat,doa mendirikan solat,doa rajin,doa agar anak solat,doa rajin solat,doa dalam sujud untuk anak rajin solat,tip nk suruh anak rajin sembahyang,cara2 utk ank rajin solat,doa anak mudah solat,rahsia buat anak solat tAnpa disuruh,doa agar anak rajin solat,doa rajin sembahyang,doa agar anak solat tanpa disuruh,doa agar rajin solat,doa anak liat solat,doa anak nak solat dan ngaji,doa anak rajin solat surah ibrahim,doa biar anak rajin solat,doa memudahkan solat,doa mempermudahkan anak anak bersolat,doa supaya anak mudah solat,Macam mana nak azan,petua anak rajin berkemas,petua rajin solat,petua supaya anak rajin solat,Petua utk anak rajin solat,Rabbij ‘al nii muqiimas solaati wa min zurriyyatii rabbanaa wataqobbal Du’aa’,susah suruh anak solat,tip ajar anak supaya rajin solat,khusyuk solat,doaank smbhyg,doa supaya ank rajin solat,doa suruh anak solat,doa suruh tetap solat,doa tetap solat,doa untuk ank untuk sembahyang,doa untuk rajin sholat,doa utk anak bg rajin kerja,doa utk anak solat,“Rabbij ‘al nii muqiimas solaati wa min zurriyyatii rabbanaa wataqobbal Du’aa’…,cara nak rajin solat,ayat rajin solat,rajin solat,cara nak khusyuk solat dan mengaji,ANAK-ANAK SEMBAHYANG,Liat doa solat,kenapa ank susah nk solat,liat wallpapee gerak,anak x sembahyang,macam mana nak buat suami supaya dia solat,macam mana nak rajin solat,macam mana nak suruh anak yg remaja solat,macam mana nak suruh orang sholat,petua mendirikan sembahyang,petua anak sembahyang,petua anak rajin solat,anak tk mahu shalat,macam mana nak suruh rajin solat,petua agar anak solat,nak rajin solat,menangis dalam solat,macamane buat anak,kenapa anak susah sangat nak solat,kenapa anak kita tak mahu solat,doa utk anak raji,ayat ibrahim suruh 40,doa untuk rajin solat,Doa untuk rajin mendirikan solat,doa untuk mudahkan anak solat,ayat supaya anak rajin bekerja,doa untuk kekal mengerjakan solat,ayat untuk anak anak kita bersolat,ayat anak rajin solat,doa utk anak yg tak solat,doa utk anak ygsusah naksolat,iringan doa anak periksa,image doa taat sembahyg,gambar doa anak mendirikan solat,gambar anak2 bersembahyang,anekdot belajar tanpa disuruh,doaagar anak 2 mudah sembahyang,doa zuriat mendirikan solat,doa utk senang zuriat sembahyang,doa untuk ank rajin bljr tidak mninggalkan solat rajin bkerja,petua petua nk ajar anak supaya sholat,ak nak rajin solat wallpapee,tip anak liat solat,anak menipu tak solat tak taat,tifs rajin solat,tak tau bila anak anak tak mahu solat,anak rajin solat,suruh anak so,suruh anak sembahyang,surah suruh bersolat,tip anak solat tanpa disuruh,allahummaghfirlaha warhamha,tip supaya ank2 mendirikan solat,youtube ustaz doa agar rajin solat,Tips supaya tetap mendirikan solat,tips supaya shalat tidak disuruh suruh,tips supaya rajin solat untuk anak,tips supaya anak mudah disuruh,tips sholat tanpa disuruh,tips perlu dibuat supaya rajin sembahyang,tips agar anak solat tanpa di suruh,surah mahu rajin solat,surah ibrahim- agar anak solat,Rabbij ‘al nii muqiimas solaati wa min zurriyyatii rabbanaawataqobbal Du’aa’…,anak susah nak solat,rabbij al ni muqi,anak tak mahu solat,petua untuk rajin solat,petua supaya rajin solat,anak tak sembahyang,petua rajin solat subuh,rahsia anak solat tanpa di suruh,anak solat tanpa di suruh,rahsia rajin solat,surah ibrahim solat,surah anak mendirikan solat,surah agar rajin solat,supaya mudah sembahyang?,supaya anak mudah solat,solat tetap solat,cara agar anak solat tanpa terpaksa,rajin sembahyang,anak tidak rajin solat,cara nak bagi budak rajin solat,doa bagi rajin,doa bagi anak solat,doa ank solat,doa anak yg tidak mahu solat,Doa anak tak mahu solat,doa anak susah di suruh sholat,doa anak supya rajin sembayang#scso=uid_WaqdkwAGZAQKj7tIDgcZNw_8:2,doa anak supaya rajin solat,cara untuk mudah anak solat,cara untuk anak rajin solat,doa khusyuk solat,cara nak bagi rajin so,Doa nk suruh rajin solat,doa nk suruh ank rajin,doa mudah anak solat,doa mohon anak solat,cara nak solat,cara nak suruh anak solat,cara nak tetap solat,doa agar anak mau sholat tanpa disuruh,doa anak sembahyang,doa anak anak solat,doa agar anak rajin kerja,doa agar rajin dan khusyuk dalam solat,doa agar ank solat,doa agar anak2 solat,doa agar anak rajin sholat,adik tidak mahu solat,doa agar anak sembahyang,doa anak biar rajin mendirikan solat,doa agar anak mudah solat,doa anak mengerjakan solat surah ibrahim,doa agar anak mendirikan shalat,doa agar anak mendirikan solat,doa anak rajin sembahyang,doa anak ra,doa agar anak mudah di suruh shalat dan mengaji,doa anak nak periksa,doa agar anak mudah sholat,doa anak menunaikan solat,doa agar anak rajin sholat you tobe,doa untuk anak yang x nk solat,ayat utk supaya anak rajin bekerja,bagaimana suruh anak solat,cara agar anak mudah disuruh belajar,doa taat solat rabbij,cara agar anak rajin sholat tanpa d suruh,doa Suruh rajin solat,doa supaya zuriat mendirikan shalat,Doa supaya tetap menunaikan solat dalam rumi,doa untuk anak rajin belajar tanpa di suruh,doa untuk anak rajin sembahyang,ayat untuk rajin solat,doa untuk anak yang tidak solat,doa untuk anak yang susah solat,doa untuk anak yang liat solat,doa untuk anak untuk sembahyang,doa untuk anak supaya rajin solat,doa untuk anak solat tanpa paksaan,ayat untuk duruh orang rajin bersolat,doa untuk anak senang solat tak perlu di suruh,doa supaya terus bersolat,cara bagi anak mahu solat,doa supaya anak rajin pergi bekerja,doa supaya anak rajin mengaji,doa supaya anak rajin bekerja,cara mngejutkn ank yg ssh bgun solat,doa supaya anak mudah di suruh solat,doa supaya anak mendirikan solat,doa solat liam,doa sholat buat anak ank,doa supaya anak rajin sembahyang,cara mendapatkan anak yg baik,doa supaya anak rajin solat tanpa disuruh,doa supaya rajin sholat rumi,doa supaya rajin bergerak,doa supaya mahu sembahyang,doa supaya berubah dah solat,doa supaya ank solat tanpa disuruh,cara cara untuk solat anak2,doa supaya anak xlalai sembahyang,cara guru supaya anak rajin sholat tanpa di suruh,doa senang solat

Apa Komen Anda

0 comments… add one

Leave a Comment