Tips Agar Anak-Anak Solat Tanpa Disuruh

solat

MACAM MANA NAK BUAT ANAK ANDA SOLAT TANPA PERLU DISURUH….DIBEBEL…DAN DIPUKUL?

Anak perempuan saya umur 13 tahun dan sangat ‘liat’ nak solat.

Satu hari, terlintas di hati nak pantau anak saya solat.

Boleh dia hampar sejadah atas lantai je.. tapi tak solat.

Bila saya tanya dah solat ke belum, katanya ‘dah’.

Saya rasa sangat marah… dah la tak solat…menipu pulak…

Disebabkan perasaan marah, saya pukul anak saya….

Maasyaa Allah, saya tahu saya dah buat silap.

Saya menangis dan saya mohon ampun pada Allah.

Saya dah pukul anak saya, saya dah bebel-bebel, saya dah bagi warning… tapi anak saya tetap tak berubah… susah dan liat nak solat..

Pada suatu hari,ada kawan bagitau saya satu cerita.

Dia ada pergi ke rumah salah seorang kawan lamanya.

Kawannya tu tak la kuat agama sangat,tapi bila azan berkumandang,anak-anaknya terus bergegas bangun untuk solat.

Tak perlu disuruh….

Kawan saya ni tanya la macam mana nak buat anak-anaknya solat tanpa perlu disuruh..

Beliau berkata, “sebelum saya berkahwin saya baca doa ni dan saya masih amalkan sampai sekarang”

Sejak dari hari tu, saya tak putus-putus baca doa ni.

Saya baca dalam sujud..setiap kali solat dan bila-bila je… doa.. doa.. dan doa….

Alhamdulillah, sejak mengamalkan doa ni, anak perempuan saya yang dulu liat solat dah mula berubah…

solat tak perlu disuruh dah…solat Subuh pun boleh bangun sendiri, tak payah saya kejutkan.

Dan Alhamdulillah, adik beradik yang lain pun semuanya ikut kakak dioarang.. solat tanpa perlu disuruh..

Doanya adalah dalam Surah Ibrahim ayat 40

Dan Doa adalah …

رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاء

“Rabbij ‘al nii muqiimas solaati, wa min zurriyyatii, rabbanaa wataqobbal Du’aa’…..

[14:40] “Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikianlah juga zuriat keturunanku.

Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku”

InsyaAllah… Jom Amal….semoga anak2 kita semua rajin mendirikan solat bersama….aamiinn..

Via: Ustaz Nasir

search terms:
doa supaya anak solat,doa anak rajin solat,doa anak solat,doa untuk anak rajin solat,doa supaya rajin solat,doa untuk anak mudah solat,doa mudah solat,doa supaya anak rajin solat,doa untuk mudah solat,doa agar anak rajin sholat tanpa disuruh,anak tidak solat,doa untuk anak solat,doa untuk anak bersolat,Anak susah solat,doa rajin solat,rahsia buat anak solat tAnpa disuruh,doa rajin,bagsimana nak suruh anak rajin solat,doa agar anak solat,cara2 utk ank rajin solat,doa mendirikan solat,tip nk suruh anak rajin sembahyang,doa dalam sujud untuk anak rajin solat,doa anak mudah solat,petua supaya anak rajin solat,petua rajin solat,doa utk anak solat,doa biar anak rajin solat,khusyuk solat,doa rajin sembahyang,doa anak rajin solat surah ibrahim,doa anak liat solat,Macam mana nak azan,doa agar rajin solat,doa memudahkan solat,doa agar anak solat tanpa disuruh,doa mempermudahkan anak anak bersolat,petua anak rajin berkemas,doa agar anak rajin solat,doaank smbhyg,doa anak nak solat dan ngaji,Petua utk anak rajin solat,doa utk anak bg rajin kerja,Rabbij ‘al nii muqiimas solaati wa min zurriyyatii rabbanaa wataqobbal Du’aa’,susah suruh anak solat,tip ajar anak supaya rajin solat,doa supaya ank rajin solat,“Rabbij ‘al nii muqiimas solaati wa min zurriyyatii rabbanaa wataqobbal Du’aa’…,doa untuk ank untuk sembahyang,rajin solat,doa suruh anak solat,doa suruh tetap solat,doa tetap solat,ayat rajin solat,doa supaya anak mudah solat,cara nak rajin solat,cara nak khusyuk solat dan mengaji,doa untuk rajin sholat,doa untuk anak rajin sembahyang,image doa taat sembahyg,doa untuk anak untuk sembahyang,gambar doa anak mendirikan solat,doa untuk anak supaya rajin solat,gambar anak2 bersembahyang,doa untuk anak senang solat tak perlu di suruh,doa untuk anak solat tanpa paksaan,doa untuk anak yang liat solat,doa untuk rajin solat,doa utk anak raji,doa utk anak yg tak solat,Doa untuk rajin mendirikan solat,doa untuk mudahkan anak solat,doa untuk kekal mengerjakan solat,doa utk anak ygsusah naksolat,doa untuk ank rajin bljr tidak mninggalkan solat rajin bkerja,doa utk senang zuriat sembahyang,doa untuk anak yang x nk solat,doa zuriat mendirikan solat,doa untuk anak yang tidak solat,doaagar anak 2 mudah sembahyang,doa untuk anak yang susah solat,iringan doa anak periksa,youtube ustaz doa agar rajin solat,suruh anak sembahyang,surah suruh bersolat,surah mahu rajin solat,surah ibrahim- agar anak solat,surah ibrahim solat,surah anak mendirikan solat,surah agar rajin solat,supaya mudah sembahyang?,supaya anak mudah solat,solat tetap solat,suruh anak so,tak tau bila anak anak tak mahu solat,tifs rajin solat,Tips supaya tetap mendirikan solat,tips supaya shalat tidak disuruh suruh,tips supaya rajin solat untuk anak,tips supaya anak mudah disuruh,tips sholat tanpa disuruh,tips perlu dibuat supaya rajin sembahyang,tips agar anak solat tanpa di suruh,tip supaya ank2 mendirikan solat,tip anak solat tanpa disuruh,tip anak liat solat,cara agar anak rajin sholat tanpa d suruh,rajin sembahyang,rahsia rajin solat,macamane buat anak,macam mana nak suruh rajin solat,macam mana nak suruh orang sholat,macam mana nak suruh anak yg remaja solat,macam mana nak rajin solat,macam mana nak buat suami supaya dia solat,liat wallpapee gerak,Liat doa solat,kenapa ank susah nk solat,kenapa anak susah sangat nak solat,menangis dalam solat,nak rajin solat,petua agar anak solat,rahsia anak solat tanpa di suruh,Rabbij ‘al nii muqiimas solaati wa min zurriyyatii rabbanaawataqobbal Du’aa’…,rabbij al ni muqi,petua untuk rajin solat,petua supaya rajin solat,petua rajin solat subuh,petua petua nk ajar anak supaya sholat,petua mendirikan sembahyang,petua anak sembahyang,petua anak rajin solat,kenapa anak kita tak mahu solat,doa agar anak sembahyang,cara nak suruh anak solat,cara nak solat,cara nak bagi rajin so,cara nak bagi budak rajin solat,cara mngejutkn ank yg ssh bgun solat,cara mendapatkan anak yg baik,cara guru supaya anak rajin sholat tanpa di suruh,cara cara untuk solat anak2,cara bagi anak mahu solat,cara nak tetap solat,cara untuk anak rajin solat,cara untuk mudah anak solat,doa agar anak rajin sholat you tobe,doa agar anak rajin sholat,doa agar anak rajin kerja,doa agar anak mudah solat,doa agar anak mudah sholat,doa agar anak mudah di suruh shalat dan mengaji,doa agar anak mendirikan solat,doa agar anak mendirikan shalat,doa agar anak mau sholat tanpa disuruh,cara agar anak solat tanpa terpaksa,cara agar anak mudah disuruh belajar,bagaimana suruh anak solat,anak tidak rajin solat,anak tak sembahyang,anak tak mahu solat,anak susah nak solat,anak solat tanpa di suruh,anak rajin solat,anak menipu tak solat tak taat,allahummaghfirlaha warhamha,ak nak rajin solat wallpapee,anak tk mahu shalat,anak x sembahyang,anak x solat,ayat utk supaya anak rajin bekerja,ayat untuk rajin solat,ayat untuk duruh orang rajin bersolat,ayat untuk anak anak kita bersolat,ayat supaya anak rajin bekerja,ayat ibrahim suruh 40,ayat anak rajin solat,anekdot belajar tanpa disuruh,ANAK-ANAK SEMBAHYANG,adik tidak mahu solat,doa agar anak2 solat,doa untuk anak rajin belajar tanpa di suruh,doa supaya anak rajin solat tanpa disuruh,doa supaya anak rajin sembahyang,doa supaya anak rajin pergi bekerja,doa supaya anak rajin mengaji,doa supaya anak rajin bekerja,doa supaya anak mudah di suruh solat,doa supaya anak mendirikan solat,doa solat liam,doa sholat buat anak ank,doa supaya anak taat solat,doa supaya anak xlalai sembahyang,doa supaya ank solat tanpa disuruh,doa taat solat rabbij,doa Suruh rajin solat,doa supaya zuriat mendirikan shalat,Doa supaya tetap menunaikan solat dalam rumi,doa supaya terus bersolat,doa supaya rajin sholat rumi,doa supaya rajin bergerak,doa supaya mahu sembahyang,doa supaya berubah dah solat,doa senang solat,Doa nk suruh rajin solat,doa nk suruh ank rajin,doa anak sembahyang,doa anak rajin sembahyang,doa anak ra,doa anak nak periksa,doa anak menunaikan solat,doa anak mengerjakan solat surah ibrahim,doa anak biar rajin mendirikan solat,doa anak anak solat,doa agar rajin dan khusyuk dalam solat,doa anak supaya rajin solat,doa anak supya rajin sembayang#scso=uid_WaqdkwAGZAQKj7tIDgcZNw_8:2,doa anak susah di suruh sholat,doa mudah anak solat,doa mohon anak solat,doa kita dan ank rajin solat?,doa khusyuk solat,doa bagi rajin,doa bagi anak solat,doa ank solat,doa anak yg tidak mahu solat,Doa anak tak mahu solat,doa agar ank solat

Apa Komen Anda

0 comments… add one

Leave a Comment