Khasiat Lemon

lemonTahukah anda bahawa Lemon dapat memberi banyak khasiat untuk kesihatan kita..Menurut pakar sakit Puan Dr Hamid Arshat,antara khasiat lemon dari segi sakit puan ialah ia boleh menghalang pertumbuhan cyst, febroid dan lain-lain lagi yang berkaitan masalah kesihatan wanita

..Dr Hamid Arshat menyarankan agar mencuba minum segelas air lemon yang fresh tiga kali sehari selama 3-6 bulan.

Lemon juga juga dikatakan boleh membunuh sel-sel kanser bahkan ia juga lebih berkesan dari ubat-ubatan (ubat kanser/chemotherapy)

Di dalam buku Perubatan Sufi disebutkan bahawa setengah biji lemon dan sesudu madu dengan air suam boleh merawat selsema,batuk,berkahak dan sakit tekak..

Sebenarnya banyak lagi khasiat dan manfaat yang Allah jadikan pada lemon ini buat manusia seperti dapat menurunkan berat badan, membersihkan sistem tubuh balan lain-lain lagi..

Oleh itu jom kita amalkan minum jus lemon..Dapat minum seminggu sekali atau dua kali pun ok dah..Janji istiqamah..Caranya ialah dengan potong lemon dan masukkan 2-3 hiris ke dalam satu gelas air suam dan minum..Kalau tak tahan rasa payau je letak la gula sedikit.

Incoming search terms:

  • sakit puan

6 comments… add one

  • sy suka lemon tapi tak suka letak gula hee sje nak biasakn tnpa gula..

    satu cara bgus nk diet ni

  • waa bgs cik suri nii..amalkan minum lemon..patut nmpk awet mude je hehehe

  • Lemon nie memang bagus sebenarnya… Selalu buat mandi hilangkan bau badan ^_^

  • O..baru tahu rupanya lemon ni boleh ubatkan selsema dan batuk,terima kasih bro utk petua ni,nanti kalau saya selsema lagi saya try..

  • selain rasanya yang lezat, lemon ini memang banyak khasiatnya

  • Saya minum jus oren saja..sama juga kan..spesies yg sama juga..hehe

Leave a Comment